Robotar, Alexa,Siri,Lisa,Nina

Allmänt / Alexa, EV3, robotar / Permalink / 0
Jag har en tendens att under korta perioder tänka på en viss sak eller flera saker väldigt intensivt.
Nu är det robotar och programmering som gäller.
Jag vill bygga mig en robott som både är intelligent och kan slå upp saker och få fram information åt mig istf att jag ska stå och knappa i mobilen men även kan hjälpa till med att plocka undan hemma.
Tänkte börja med att köpa mig en Lego EV3 och när jag har lärt mig hur det funkar så ska jag köpa på tillbehör och byggsatser.
(null)

(null)
Ville ge en sån i julklapp till Izzi men hon är inte alls taggad.
Konstigt att vi idag inte har varsin robot som hjälper till hemma (och nu tänker inte jag på dammsugare eller gräsklippare).
Tips, kolla videon om Alexa och om EV3 på Youtube. Ni kanske också fastnar ;)

Samtidigt som min hjärna är upptagen med en massa tankar om robotar så har jag sjukt mycket på jobbet. Dit går en hel del hjärnverksamhet till. Skönt med våra kvällspromenader då.
(null)

(null)
Mina envisades att ta med sin bebis och gå med den i dockvagn. Annars brukar hon somna snabbt för kvällen medan vi går.
Izzi somnade innan start och kom inte med.
På andra bilden ser man hur jag har släppt loss med reflexsprejen på Dennis jacka 😂.
Har sprejat ner allt,jackor, mössor, cykelhjälmar osv. Glöm inte reflexen när ni är på väg hem från jobbet eller skolan. Annars köp en sprejburk från Intersport.

Tänker även på det politiska läget. Vilken röra!
Läste intervju med talmannen och blev snabbt irriterad över hur mjäkig han är! Konstigt att det tar tid. Irritationen kom främst från faktumet att när han fick frågan om han är feminist så vågade han inte säga "ja", trots att han arbetar med såna frågor.

Jag är feminist och stolt över det! Och rätt så trött nu, så nu ska jag sova!
Sov gott alla!
Kram Didi
Till top